wtorek, 21 lipca 2015

Sara Shepard-"Kłamczuchy. Pretty Little Liars"



                                                                     Pretty Little Liars to tytuł,który zna chyba każda dziewczyna.Zarówno o książkach jak i o serialu kręconego na ich podstawie jest głośno na całym świecie.Wszystkie 14 części serii świetnie się sprzedają i pną się na listach bestsellerów.Jaki jest sekret ich sukcesu?


Historia opowiada o pięciu najlepszych przyjaciółkach.Wszystkie są piękne,bogate i popularne.Przywódczynią tej grupy jest Alison DiLaurentis-niezwykle znana i pewna siebie dziewczyna.To ona wie o nich więcej,niż ktokolwiek inny na świecie.Pewnego dnia dziewczyna nieoczekiwanie znika.Pomimo wielu poszukiwań nie wiadomo co się z nią stało. Zgrana paczka dziewczyn rozpada się,a każda idzie w swoją stronę.Mimo,że były przerażone,że ich koleżanka może nie żyć to czuły ulgę,że przynajmniej ich tajemnice są bezpieczne.Wszystko komplikuje się trzy lata później,kiedy przyjaciółki zaczynają dostawać niepokojące sms-y.Ktoś zna sekrety,o których wiedziała tylko Alison.Sekrety,o których wolałyby zapomnieć,zakopać je jak martwe ciało.Jak wiele bohaterki są w stanie poświęcić by prawda nie wyszła na jaw?

"Kłamczuchy" jest pierwszą częścią bestsellerowej serii Pretty Little Liars autorstwa Sary Shepard.W Polsce pojawiła się 2011 roku wydana przed Wydawnictwo Otwarte.
Sara Shepard

Powieść tą dostałam jako prezent i kompletnie nie wiedziałam o co chodzi.Jednak okładka zaintrygowała mnie tak bardzo,że od razu zaczęłam czytać.Oderwałam się od lektury dopiero wtedy,kiedy skończyłam ostatnie słowo.Przez cały czas zastanawiałam się co zdarzy się dalej,ale i tak nie mogłam tego przewidzieć.Czytając,zapomniałam o całym świecie.Nie mogłam uwierzyć,kiedy skończyłam powieść.Wydawało mi się,że dopiero co zaczęłam czytać!Ale nie muszę się martwić jej końcem-przede mną jeszcze 14 części i dwa bonusy,które z pewnością przeczytam.

Dlaczego tak bardzo mi się podobała?Od razy pokochałam styl pisania autorki!.Umiałam kilka razy przeczytać nazwy rozdziałów,które były równie zabawne i tajemnicze jak ich treść.I oczywiście akcja!Jak już pisałam,nie mogłam nic przewidzieć.Czasem, kiedy wydawało się już,że jest pięknie i miło nagle wszystko się komplikowało i nie wiadomo było,co wydarzy się później.Podczas lektury nie dało się nudzić!Cały czas coś się działo!Przez to nie dało się oderwać od powieści.Jest jak czarna dziura!Nie uwolnisz się od niej,aż do ostatniego wyrazu

Każda z młodych bohaterek wykreowanych przez panią Shepard jest inna.Dziewczyny różnią się charakterem,wyglądem,stylem ubierania się,rodziną...Każda ma inny cel w życiu,inne zainteresowania,problemy.Są typowymi nastolatkami.W książce dowiadujemy się dużo o ich życiu.Losy każdej z nich opisuje poszczególny rozdział.Trudno było wybrać ulubioną z przyjaciółek,ale jednak jest to Spencer.Najbardziej lubiłam czytać rozdziały poświęcone jej osobie.

Podsumowując.Jest to książka zdecydowanie warta przeczytania.Już zamówiłam drugą część,a niedługo zamierzam obejrzeć również serial.Powieść mi się niesamowicie podobała i mam nadzieję,że kolejne będą równie genialne.Jeżeli ktoś również czytał "Kłamczuchy" może napisać w komentarzu co o nich myśli.Bardzo chętnie przeczytam wasze opinie :)))

Ciekawe strony o PLL:

https://www.facebook.com/MoondriveKsiazki?fref=ts
oprócz PLL znajdziecie tu więcej niesamowitych książek,cytatów i konkursów

https://www.facebook.com/prettylittleliarspoland?fref=ts
oficjalna,polska strona dla fanek serii

.

Follow me @worldfrombook