Rick Riordan-"Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy.Złodziej Pioruna"

Mitologia grecka połączona ze współczesną fantastyką?Brzmi ciekawie,prawda?I jest!Autor powieści, Rick Riordan zaskoczył wszystkich.Wykazał się niezwykłą pomysłowością i wyobraźnią kreując świat mitów i legend,gdzie zdarzyć się może dosłownie wszystko.Oryginalny pomysł sprawił,że książka o przygodach młodego herosa zyskała ogromną popularność i niemałe grono fanów.Czy i ja do nich należę?


Percy Jackson to pozornie typowe dziecko z problemami.Nieco nadpobudliwy,mający ogromne problemy z koncentracją i nauką chłopak nie ma łatwo,a jakby tego było mało dziwne wydarzenia bezustannie uprzykrzają mu życie.Wycieczka szkolna zmieni wszystko.To wtedy chłopak dowie się,że nie jest taki jak jego rówieśnicy.A przynajmniej znaczna większość.Bo tylko nieliczni są herosami- dziećmi,których rodzicem jest jeden z bogów znanych z mitologii greckiej.Jednak,uwierzcie mi,nie mają oni łatwo.Mieszkają w Obozie Herosów-jedynym miejscu,które chroni je przed potworami,które tylko czekają,aby któreś z nich się pojawiło.Wysyłani są często na groźne i niebezpieczne misje.Jak nietrudno się domyślić Percy'ego czeka właśnie taka przygoda.Tym razem sprawa jest jednak bardzo ważna.Zeus jest przekonany,że młody heros ukradł jego piorun.A rozgniewany pan niebios to duży problem.Ogromny. Świat jest o krok od wojny między bogami,której może zapobiec tylko Percy.Wraz z przyjaciółmi musi odnaleźć piorun zanim będzie za późno.Podczas podróży czyha jednak wiele niebezpieczeństw.Czy misja się powiedzie?


Rick Riordan
Autorem serii jest amerykański pisarz Rick Riordan,autor powieści kryminalnych i dla młodzieży z gatunku fantasty.Sławę przyniosła mu seria "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy" licząca pięć części.W Polsce wszystkie wydane są przez wydawnictwo Galeria Książki.

O serii tej nie dowiedziałabym się,gdyby nie moja przyjaciółka,która jest jej wielką fanką.To ona zachęciła mnie do przeczytania książki.Jako,że uwielbiam mitologię grecką fabuła zainteresowała mnie od razu i wiedziałam,że koniecznie muszę poznać historię młodego herosa.Po prostu czułam,że to będzie książka dla mnie.I miałam rację!Już od pierwszych stron pokochałam styl pisania autora i niezwykły świat który wykreował.Pełna niesamowitych przygód,nagłych zwrotów akcji i wspaniałych bohaterów powieść bardzo mi się spodobała i dziś ma miejsce na liście moich ulubionych.

Zachwycił mnie styl autora.Powieść napisana jest żartobliwie,zastosowano również dużo sarkazmu,który po prostu uwielbiam.Czyta się lekko i przyjemnie.Warto zwrócić uwagę także na tytuły rozdziałów,które są po prostu przezabawne,szczególnie w porównaniu z ich treścią.

Książka zaciekawia już od pierwszej strony,a kiedy już zaczniesz czytać nie możesz się od niej oderwać aż do samego końca.On razu po zakończeniu lektury biegniesz do księgarni lub biblioteki po następną część.Ja pochłonęłam ją w jedną noc i ku mojemu wielkiemu zadowoleniu już rano z uśmiechem na ustach mogłam zacząć "Morze Potworów",kolejną wielką przygodę Perseusza Jackson'a.

Bardzo podobali mi się bohaterowie książki.Wszyscy,zarówno i bogowie jak i herosi zostali bardzo ciekawie wykreowani.Półbogów wyróżnia wygląd i cechy odziedziczone po swoim boskim rodzicu.Na przykład dzieci Ateny mają piękne blond włosy i szare oczy.Wykazują się inteligencją i odwagą.Charakterystyczny jest też dla nich paniczny strach przed pająkami,jak matki.Każdy półbóg jest inny zależnie od tego,czyim jest dzieckiem.Według mnie jest to bardzo ciekawe.Ale nie można też zapomnieć o greckich bóstwach.Rick Riordan świetnie ich opisał.Szczególnie ciekawy jest przypadek Aresa.Bóg wojny jeżdżący na skuterze w skórzanej kurtce i glanach!Wyobraźcie to sobie!Oczywiście,nie jest to jedyny taki przypadek.Ale nie będę za dużo zdradzała.Resztę musicie poznać sami.

Czy warto ją przeczytać?Jak najbardziej!Jest idealna zarówno dla młodszych czytelników jak i tych starszych.Opowieść o Percy'm często porównywana jest do przygód Harry'ego Potter'a.Jako,że czytałam obydwie serie,z ręką na sercu mogę powiedzieć,że każdy,kto pokochał młodego czarodzieja,polubi także niezwykłego herosa.Serdecznie polecam! :)))

A jeżeli czytaliście już książkę koniecznie podzielcie się ze mną swoimi wrażeniami w komentarzu! ☺

STRONY,KTÓRE WARTO SPRAWDZIĆ:


1. Oficjalny fanpage wydawnictwa na facebook'u
2. Oficjalny fanpage książki na facebook'u















Popularne posty