sobota, 12 września 2015

Anna Bichalska-"Czarci Most"

Kiedy chcę oderwać się od rzeczywistości i przenieść w magiczny świat sięgam po książki fantasty.Ostatnio miałam okazję wyprawić się za tajemniczy,niesamowity most w polskiej powieści Anny Bichalskiej "Czarci Most"Gdzie udało mi się dojść?


Wyobraź sobie,że jesteś młodym pisarzem książek dla dzieci.Pół roku temu rzuciła cię dziewczyna,a twoi rodzice nie żyją.Krótko mówiąc-prowadzisz całkowicie normalne życie.Nagle dowiadujesz się o śmierci babki.Wyruszasz więc do rodzinnego miasteczka,Czarciego Mostu w celu załatwienia formalności związanych z przepisanym ci domem.Na miejscu spotykasz Jagę-dziennikarkę lokalnej gazety i twoją przyjaciółkę z dzieciństwa,która opiekowała się babką przed śmiercią.Nieoczekiwanie dzieje się straszna rzecz.Siostra Jagi zostaje zamordowana,a jej dziesięcioletni syn znika bez śladu.Postanawiasz pomóc w poszukiwaniach.Okaże się jednak,że rzeczy nie są takimi jakimi się wydają,a ty nie jesteś tym,kim do tej pory myślałeś.To właśnie zdarzyło się Mikołajowi Osadnikowi.Czy odnajdzie się w nowym świecie?I czy wraz z Jagą zdołają odnaleźć Tomka?



Autorką powieści jest polska pisarka Anna Bichalska."Czarci Most" wydany został w 2014 roku przez wydawnictwo Videograf.

autorka powieści

Po pierwszych stronach lektury pomyślałam "nic specjalnego".Jednak czytając dalej bardzo pozytywnie się zaskoczyłam.Okazało się,że pozornie nudna powieść jest wyjątkową,magiczną historią o świetnym połączeniu fantastyki z kryminałem.

Z pewnością każdy kto czyta fantastyke spotkał się już z tajemnymi portalami,niezwykłymi istotami i odmiennymi światami.Nie zmienia to jednak faktu,że historia jest niezwykle interesująca.Z zapartym tchem czytałam o przygodach Mikołaja i nie mogłam się od nich oderwać.Z każdą stroną wciągałam się coraz bardziej.Po zakończeniu lektury muszę przyznać,że było mi przykro,że czas opuścić to niezwykłe miasteczko i wrócić do szarej rzeczywistości.

Autorka wykreowała wspaniały,baśniowy świat.Zauroczyło mnie tajemnicze miasteczko Czarci Most i sekrety,jakie w sobie skrywa.Niezwykłe istoty,nieoczekiwane zawroty akcji i sekretne miejsca...Czego chcieć więcej?Autorce udało się w pełni oddać bogactwo niezwykłego świata fantasty. Jako,że uwielbiam połączenie fantastyki z kryminałem powieść idealnie trafiła w mój gust i uważam,że jest jedną z lepszych jakie przeczytałam.

Uwielbiam oryginalne,charakterystyczne postaci w książkach,a w tym przypadku niestety odrobinę się zawiodłam.Polubiłam zarówno głównych bohaterów jak i postaci drugoplanowe jednak nie zapadli mi szczególnie w pamięć.Brakowało im "tego czegoś" co wyróżniałoby ich na kartach powieści.Uważam ,że gdyby byli dokładniej przemyślani i dopracowani powieść byłaby o wiele ciekawsza.

Jestem pewna,że "Czarci Most" spodoba się zarówno fanom fantastyki jak i powieści kryminalnych.Jest idealna dla każdego.Spodoba się zarówno dla młodzieży jak i dla osób starszych Nawet moja babcia,która ją ode mnie pożyczyła była zachwycona!Jedno jest pewne.Jeżeli chcesz przeżyć niezwykły,jesienny wieczór pełen wrażeń koniecznie sięgnij po "Czarci Most" i sprawdź gdzie dojdziesz.

RECENZJA POWSTAŁA WE WSPÓŁPRACY Z AUTORKĄ POWIEŚCI-ANNĄ BICHALSKĄ.

Linki
1.Fanpage autorki na facebook'u









Follow me @worldfrombook