niedziela, 4 października 2015

Hikaru Suruga-"Atak Tytanów.Levi-narodziny 1"






"W podziemiach stolicy grasuje banda rabusiów,której członkowie biegle używają sprzętu do manerwów przestrzennych!Zwłaszcza ich przywódca,Levi,wydaje się nie odbiegać poziomem od wojskowych zwiadowców.Pewnego dnia,Erwin,pułkownik korpusu zwiadowczego,składa mu zaskakującą propozycję..."


Autorką mangi jest Hikaru Suraga.W Polsce została ona wydana przez wydawnictwo J.P Fantastica.


Zachęcona dużą aktywnością pod ostatnią recenzją "Tokyo Ghoul", (link) postanowiłam co raz częściej pisać o komiksach.Dzisiaj przyszedł czas na tytuł,który każdy,kto interesuje się mangą zna.Jest to oczywiście arcypopularny "Shingeki no Kyojin" ,czyli"Atak Tytanów".

Choć mang z serii nie czytałam,mam za sobą cały sezon anime,którym jestem zachwycona.Stwierdziłam,że nie chcę zbierać komiksów,jednak kiedy zobaczyłam spin-off o moim ulubionym bohaterze,kapralu Levim stwierdziłam,że to muszę mieć chociaż to.Podekscytowana zamówiłam w przedsprzedaży i z wielką niecierpliwością czekałam na przesyłkę.Byłam bardzo szczęśliwa kiedy po długim oczekiwaniu manga do mnie dotarła.Dodatkowo,otrzymałam piękną zakładkę i ogromny plakat z serii.


Kreska Hikaru Suruga jest piękna.Autorka idealnie pokazała zarówno znanych już bohaterów jak i tych nowych.Zwraca uwagę na szczegóły i świetnie sobie radzi z tłami.Również sceny manewrów przestrzennych robią wrażenie.


Fabuła...Muszę przyznać,że była dość przewidywalna.Nic mnie szczególnie nie zaskoczyło.Można było niektóre wątki bardziej rozwinąć.Ciekawym miejscem są podziemia,w których wychowywał się Levi.Szkoda,że nie pokazano więcej z życia tamtejszych mieszkańców.Nie dowiadujemy się również zbyt wiele o przeszłości bohatera.Czytając,zastanawiałam się,co było wcześniej i dlaczego jest tak,a nie inaczej.Odpowiedzi jednak nie poznałam.



Bohaterowie zostali naprawdę ciekawie wykreowani.Już wcześniej uwielbiałam tajemniczą,mrukliwą i zdecydowaną postać kaprala.Teraz polubiłam również jedną członkinię bandy Levi'ego.Jest to oczywiście Isabel.Ta nieco szalona,dziwaczna i przesympatyczna dziewczyna od razu przykuła moją uwagę.Jest bardzo charakterystyczna,jak większość bohaterów,co w książkach i komiksach uwielbiam.Jest to ogromny plus dla mangi


"Levi-narodziny" polecam przede wszystkim dla fanów Ataku Tytanów.Jeżeli komuś jednak seria się nie spodobała,raczej nie sądzę,aby o spin-off'ie miał inne zdanie.Osobom,które nie znają historii o tytanach i walce o przetrwanie ludzkości proponuję zostawić tą mangę na później i zapoznać się z serią.Mi,mimo wad komiks przypadł do gustu i nie mogę się doczekać aż zacznę czytać drugi tom.











Follow me @worldfrombook