sobota, 28 listopada 2015

Rainbow Rowell-"Fangirl"

Wren i Cath to siostry bliźniaczki „podobne” do siebie jak ogień i woda. Wren chce w życiu spróbować wszystkiego. Lubi imprezować, randkować i poznawać nowych ludzi. Cath woli siedzieć w ich wspólnym pokoju i pisać fanfiction do książki, która zawładnęła całym jej światem. Jest fanką nastoletniego czarodzieja Simona Snowa. Wróć! Jest Prawdziwą Fanką, która… ma swoich własnych fanów, bo pisze fanfiki o Simonie.
Mimo że tak różne, dziewczyny są nierozłączne. 
Gdy bliźniaczki rozpoczynają naukę w college’u, ich drogi się rozchodzą – Wren nie chce już mieszkać z siostrą. Cath musi opuścić swój bezpieczny świat i stawić czoła rzeczywistości. Na swojej drodze spotyka Reagan (Cath prędzej dogadałaby się z Marsjaninem niż z nią) i wiecznie uśmiechniętego Levi’ego (czy on kiedyś zrozumie, co to jest przestrzeń osobista?) oraz panią profesor od kreatywnego pisania (która wszelkie fanfiki uważa za plagiaty).
„Fangirl” to opowieść o przyjaźni wbrew różnicom i o trudnej sztuce dojrzewania. To historia o ludziach, którzy kochają książki tak bardzo, że stają się one ich całym światem.


źródło opisu: Wydawnictwo Otwarte, 2015
źródło okładki: http://otwarte.eu/


Powieść została napisana przez Rainbow Rowel,autorkę bestsellera "Eleonora&Park".W Polsce obydwie powieści wydane zostały przez wydawnictwo Otwarte.

Chyba każdy,kto czytał moją recenzję "Eleonora&Park" nie jest zaskoczony,że w końcu nadszedł czas na "Fangirl".Po bardzo pozytywnych odczuciach po lekturze poprzedniej powieści autorki byłam ciekawa czy i tutaj Rainbow Rowell uda się mnie zachwycić.Okazało się,że najnowsza książka pisarki jest jeszcze lepsza od poprzedniej.Jest to jedna z tych,które chciałabym zapomnieć,aby móc przeczytać je ponownie.Dlaczego?

Historia,pozornie zwyczajna,niesamowicie mnie wciągnęła.Z zachwytem śledziłam losy bohaterów.Książkę zabierałam ze sobą wszędzie!Była ze mną w szkole,na zajęciach dodatkowych...Zawsze miałam ją przy sobie.Nie chciałam się z nią rozstawać ani na chwile.Pokochałam świat "Fangirl" i żyłam w nim jeszcze przez długi czas po zakończeniu lektury.

Na kartach powieści odnalazłam cząstkę siebie.Z główną bohaterką wiele mnie łączy.Myślę,że to dlatego tak bardzo ją polubiłam.Momentami chciałam wskoczyć do książkowego świata i powiedzieć "Hej,jestem Alka.Zostańmy przyjaciółkami!".Chciałabym poznać taką osobę w realnym świecie.Jest bardzo sympatyczną,skromną,inteligentną i przede wszystkim oryginalną dziewczyną,która nie wstydzi się swoich pasji.Naprawdę,Rainbow Rowell może być z siebie dumna.Główna bohaterka jest przecudowna!
Oprócz Cath poznajemy mnóstwo innych,również wspaniałych postaci.Prawie wszyscy zyskali moją sympatię.Jednych bardziej lubiłam,innych mniej,ale wszyscy mieli w sobie "to coś" co przykuło moją uwagę.Nieidealni,mający tak wiele zalet jak i wad.Uwielbiam za to bohaterów tworzonych przez Rainbow Rowell.Już w recenzji "Eleonora&Park" zachwycałam się nad tym,w jak realistyczny sposób ukazuje ich autorka.Nie wielu autorom się to udaje.Wielkie brawa!

Ale to nie jedyna zaleta "Fangirl"!Powieść czyta się bardzo szybko i przyjemnie przez lekki i fantastyczny styl pisania Rowell.Napisana jest ciekawie z dużą dawką humoru.Lektura bardzo poprawia czytelnikowi humor.Kiedy miałam zły dzień brałam do ręki książkę i szybko zapominałam o problemach i z uśmiechem wsiąkałam w świat tej przesympatycznej powieści.

Oprócz losów bohaterów mamy możliwość przeczytania fragmentów fanfiction pisanego w książce przez Cath.Jest to bardzo interesujące urozmaicenie.

"Fangirl" to książka której od dawna szukałam.Zakochałam się w niej i z bólem musiałam opuścić jej świat.Jest naprawdę warta przeczytania.Myślę,że każdej dziewczynie (a szczególnie fangirl) przypadnie do gustu.Jeżeli podobała ci się "Eleonora&Park" to jestem pewna,że z przyjemnością sięgniesz po "Fangirl".Nie spotkałeś się jeszcze z twórczością Rainbow Rowell?Na co czekasz?Czas to zmienić! :)

MOJA OCENA: 7/10


Follow me @worldfrombook