piątek, 6 listopada 2015

Amanda Hocking-"Zamieniona"









Kiedy Wendy Neverly miała sześć lat, matka, przekonana, że jest potworem, usiłowała ją zabić. Jedenaście lat później Wendy usiłuje zgłębić swoją tajemnicę. Kim jest? Do jakiego świata należy? I dlaczego jest inna?


W kolejnym nowym mieście i w nowym liceum Wendy znowu jest wyobcowana. Nie potrafi się z nikim zaprzyjaźnić. I nikomu nie może zdradzić swojego sekretu: że potrafi wpływać na ludzkie umysły, narzucać im swoją wolę...
Pewnej nocy za jej oknem zjawia się nieoczekiwanie tajemniczy Finn. Chłopak zna odpowiedzi na jej pytania, zagadkę
jej przeszłości, źródło jej daru i drogę do miejsca, którego istnienia nawet nie podejrzewała..


źródło opisu: Amber, 2012
źródło okładki: www.wydawnictwoamber.pl




Autorką powieści jest Amanda Hocking.W Polsce powieść została wydana przez wydawnictwo Amber

Na początku spójrzmy na informacje umieszczone z tyłu książki.Ponad milion sprzedanych e-book'ów,ogromna liczba fanów...Razem z interesującym opisem i przepiękną,tajemniczą okładką bardzo zachęciły mnie do przeczytania powieści.Podekscytowana,nie mogłam się doczekać,aż rozpocznę przygodę w magicznej krainie troli.Niestety,już po pierwszych stronach mój entuzjazm minął.Szybko przekonałam się,że powieść w której pokładałam wielkie nadzieje,okazała się być totalną porażką.

Sam pomysł był interesujący.Świat w którym obok ludzi żyją magiczne stworzenia zwane Tryll'ami.Każdy fan fantastyki znalazłby tutaj coś dla siebie.Jednak kiedy bliżej poznamy owe trole z łatwością zauważymy,że nie różnią się one zbytnio od ludzi.Wszystkie piękne,mądre i utalentowane,a jednocześnie nieoryginalne i identyczne.Wyobrażałam je sobie jako coś naprawdę ciekawszego.Zostały pokazany w sposób nudny i kompletnie niedziałający na wyobraźnie czytelnika.

Akcji jest mało,a wydarzenia dzieją się bardzo szybko.W tym przypadku jest to niezwykle niekorzystne.Na początku powieści poznajemy Wendy,główną bohaterkę nieświadomą swojego pochodzenia,a już kilka stron dalej jest w zamku Trylli.Jest to dla mnie bardzo irytujące.Również to,jak szybko oswoiła się z myślą,że nie jest normalną dziewczyną było dla mnie niemożliwe i przesadzone.Wiele wydarzeń jest też moim zdaniem sztucznych,bezsensownych i po prostu głupich.Już na początku mamy dość dziwną rozmowę między główną bohaterką,a pewnym chłopakiem,o którym dowiemy się więcej później więcej.Żąda ona od niego wyjaśnienia,dlaczego "się na nią tak patrzy".Szczerze?Podczas lektury często zdarzało mi się roześmiać lub co chwilę przewracać oczami.

Teraz czas na bohaterów.Tutaj również autorka mnie nie zachwyciła.Postaci,które wykreowała były okropnie nudne i jak już wspominałam wcześniej,jednakowe.Nie było żadnego bohatera,którego charakter by mnie nawet w małym stopniu zainteresował.Widać było,że autorka starała się być chociaż trochę kreatywna,jednak z marnym skutkiem.Być może,gdyby Amanda Hocking zwracała większą uwagę na opisy,wyszłoby to zupełnie inaczej.Niestety,jest jak jest.

Czy warto przeczytać?Moim zdaniem,nie.Czytałam wiele innych,mniej znanych,ale za to o wiele lepszych powieści fantastycznych.Nie radzę marnować czasu i pieniędzy,jednak to,że mi się powieść nie podobała,nie znaczy,że komuś też musi.Osobiście fanką pani Hocking nie zostałam,a po kolejne książki z pewnością szybko nie sięgnę.

MOJA OCENA : 2/10
















Follow me @worldfrombook