Gayle Forman - "Byłam tu"



"Najnowsza powieść autorki bestsellerów "Zostań, jeśli kochasz" i "Wróć, jeśli pamiętasz" to poruszająca historia, w której dramat miesza się z romansem i tajemnicą.
Ta przejmująca do głębi powieść jest historią Cody Reynolds, zmagającej się z samobójstwem najlepszej przyjaciółki. Poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: "czemu Meg odebrała sobie życie?" rzuci Cody w wir podróży tropem przyjaciółki, która z zapyziałego miasteczka wyjechała na prestiżowe studia, ale też do granic samopoznania i na spotkanie z wielkim niebezpieczeństwem.
Bohaterka będzie zmuszona zakwestionować wszystko, co dotąd uważała za pewnik. Nie tylko swoją relację ze wspaniałą, charyzmatyczną Meg – ale i znaczenie takich pojęć, jak życie, miłość, śmierć i przebaczenie. Gayle Forman w najwyższej formie znów pisze o najistotniejszych życiowych problemach nie tylko młodych ludzi."


źródło: empik.com

Gayle Forman, znana jest ze swojej popularnej powieści "Zostań jeśli kochasz". Przeczytałam ją już jakiś czas temu i choć jest to z pewnością wartościowa pozycja to jednak nie zrobiła na mnie wielkiego wrażenia. Ostatnio miałam okazję sięgnąć po inną, jednak mniej znaną książkę pisarki. O "Byłam tu" słyszałam dużo pozytywnych opinii, które zachęciły mnie do lektury. Rozpoczynając przygodę z dziełem pani Forman liczyłam na coś naprawdę dobrego. Czy się zawiodłam?


Każdy z nas pewnie zmagał się już z utratą kogoś bliskiego. Jedną z takich osób jest Cody. Pewnego dnia dziewczyna dostaje wiadomość, informującą o samobójstwie najlepszej przyjaciółki, Były razem od dziecka - jak siostry. Dlaczego nastolatka zdecydowała się na ten krok? Główna bohaterka nie ma o tym pojęcia. Postanawia znaleźć odpowiedź na nurtujące ją pytanie. Odkryje jednak o wiele więcej niż myślała.

Podobnie jak w poprzedniej powieści autorka serwuje nam ciekawą, niebanalną powieść, którą czyta się niezwykle szybko i przyjemnie.Znajdziemy tu wiele, rewelacyjnych rozmów między bohaterami.. Opisy są dosyć krótkie dzięki czemu nie nudzą czytelnika. Wystarczają jednak, aby móc bez problemu wyobrazić sobie przedstawiony w powieści świat.

"Byłam tu" to książka dokładnie przemyślana i ciekawa. Akcja jest niezwykle tajemnicza i intrygująca. Trzyma czytelnika w napięciu. Często zastanawiałam się, co będzie dalej. Autorka niejednokrotnie mnie zaskoczyła, jednak były i momenty okropnie przewidywalne.

Bohaterowie powieści są bardzo realistyczni. Każdy ma inny charakter, zainteresowania, doświadczenia...Wszyscy są bardzo ciekawi i różnorodni. Jestem ciekawa, jak potoczyły się dalsze losy niektórych. Nie mogę też narzekać na główną bohaterkę. Jest to dziewczyna inteligentna, która nie ma łatwego życia. Ciężko pracuje, nie wyrzuca więc pieniędzy w błoto. Stara się pomagać innym i wspierać ich w ciężkich momentach. To bardzo silna osoba, która idzie naprzód mimo przeciwności losu. Od razu bardzo ją polubiłam

Treść niesie ze sobą ogromny przekaz. Przypomina nam, że powinniśmy poświęcać więcej czasu i uwagi bliskim, gdyż nie wiadomo kiedy mogą nas opuścić na zawsze. Pokazuje, że czasem, kiedy myślimy, że znamy drugiego człowieka jak własną kieszeń okazuje się, że nie wiemy o nim wielu istotnych rzeczy. Uświadamia czytelnika istnieją ludzie, którzy zamiast pomóc innym umyślnie sprawiają im jeszcze większą krzywdę. Czy to nie przerażające? Niestety, prawdziwe. Jest to powieść poruszająca, która zmusza do rozmyślań nad naszym codziennym życiem.

"Byłam tu" to świetna książka. Jest wzruszającą opowieścią z cennymi wartościami, miłością i tajemnicą w tle. Jeżeli komuś przypadła do gustu poprzednia powieść Gayle Forman to niezwłocznie powinien sięgnąć po "Byłam tu". Serdecznie polecam!



Popularne posty