Jessica Park - "To skomplikowane Julie"



Matt jest wysoki, ciemne blond włosy opadają mu na oczy. Nosi koszulkę z napisem: „Nietzsche to mój ziom”. Julie bardzo go lubi.
Jest jeszcze Finn. Nigdy go nie spotkała… Ale to za nim szaleje.
Skomplikowane? Dziwne? Nie da się ukryć!
W domu Watkinsów zdecydowanie coś nie gra. Rodzice są mili, ale jakby nieobecni. Matt jest piekielnie zdolnym studentem matematyki, ale nawet kabelek USB nawiązuje kontakty łatwiej niż on. Celeste wyraźnie odstaje od rówieśników i ma pewien baaardzo dziwny zwyczaj…
Jest jeszcze najstarszy brat, Finn: zabawny, mądry, wrażliwy, otwarty… Tylko że kompletnie nieosiągalny. Można z nim pogadać tylko na czacie. 
Julie, która właśnie zaczęła studia, zamieszkuje właśnie z nimi. Nie przypuszcza, że stanie się kimś ważnym dla rodziny Watkinsów. I że to będzie aż tak skomplikowane. 

źródło: OMG Books

Czasami trafiam na książkę wobec której nie mam dużych oczekiwań, nawet niezbyt chętnie się za nią zabieram. Opis delikatnie mnie zaciekawia i spodziewam się średniej lektury. Jednak w trakcie czytania przekonuję się jak bardzo myliłam się do danej pozycji. "To skomplikowane" to idealny tego przykład. Kiedy zaczynałam czytać myślałam, że jest to książka o problemach dziewczyny z chłopakiem poznanym przez internet. Taki przesłodzony romans dla nastolatek z irytującą bohaterką i niezapadającą w pamięć historią. Muszę jednak przeprosić powieść. Jessica Park niesamowicie mnie zaskoczyła! Nie żałuję, że zdecydowałam się sięgnąć po "To skomplikowane". Z każdą stroną książka coraz bardziej mi się podobała.



Już na pierwszej stronie życie bohaterki bardzo się komplikuje. Dziewczyna przeprowadza się do Boston na studia. Wszystko byłoby cudownie gdyby nie fakt, że wynajęte przez Julie mieszkanie okazuje się małą restauracją. Uczelnia nie jest w stanie jej pomóc, a ona, oddalona od domu nie wie co ma zrobić. Z pomocą przychodzi rodzina przyjaciółki ze studiów jej mamy. Bohaterka wprowadza się do nich, ale nie spodziewała się, że ich sytuacja jest bardziej skomplikowana niż myślała. Rodzice wydają się mili, ale niezbyt angażują się w życie rodziny. Matt to typowy nerd. Jest studentem, nosi koszulki z dziwnymi napisami, dobrze się uczy i potrafi do nocy siedzieć przed komputerem. Bardzo dużo pomaga w domu i opiekuje się siostrą. Julie bardzo go lubi. Celeste to naprawdę wyjątkowa trzynastolatka. Jest zacofana, ma bardzo słaby kontakt z rówieśnikami i wszędzie towarzyszy jej papierowa wersja jej starszego brata Finn'a. Traktuje go jak prawdziwego człowieka i jest niezwykle wrażliwa na jego punkcie. Reszcie domowników to nie przeszkadza. Julie udaje się nawiązać kontakt z najstarszym bratem, który podróżuje po świecie. Wspólne czatowanie bardzo zbliża do siebie młodych ludzi. Sytuacja jest jednak o wiele bardziej dziwna i skomplikowana niż mogłoby się wydawać...

Autorka rewelacyjnie wykreowała bohaterów. Nie spodziewałam się tego, ale naprawdę bardzo polubiłam Julie. To inteligentna, dobra dziewczyna, która wie czego chce w życiu. Chętnie pomaga innym. Jest spokojną, bardzo miłą i poukładaną osobą. Lubię takie bohaterki. Julie zyskała moją ogromną sympatię.
Inne postacie też były niesamowicie ciekawe. Każdy miał interesujący charakter i własną, oryginalną osobowość. Byli bardzo realistyczni. Nietrudno się domyślić, że na kartach książki najbardziej wyróżniała się Celeste. Ją również bardzo polubiłam. Chodź wydaje się bardzo dziwna, to jednak wiele przeszła i rozumiem jej zachowanie.

Historia jest dokładnie przemyślana. Pozornie leciutka książka naprawdę mną wstrząsnęła. Nie spodziewałam się takiego zakończenia. Autorce udało się mnie zaskoczyć do tego stopnia, że przez kilka minut siedziałam z otwartymi ustami i analizowałam jak to możliwe. Ciężko mi było się pozbierać po tym, co dowiedziałam. Nigdy bym na to nie wpadła. Jessica Park świetnie to zaplanowała i faktycznie, wszystkie fakty się zgadzały. Ale o co chodzi? Tego musicie się dowiedzieć sami! Zaręczam, niesamowicie się zaskoczycie.

"To skomplikowane" to niesamowity początek serii. Mam nadzieję, że kolejne książki będą równie świetne. Nie mogę się doczekać aż będę miała możliwość ich przeczytania. Jessica Park jest świetną pisarką. Historia Julie jest definitywnie jedną z najlepszych książek młodzieżowych jakie miałam okazje przeczytać. Chcę więcej!!!

Tytuł: "To skomplikowane Julie"
Autor: Jessica Park
Wydawnictwo: OMG Books
Liczba stron: 314
Cena okładkowa: 34,90
Moja ocena: 8/10










Popularne posty