Magda Stachula - "Idealna"

Anita prawie nie wychodzi z domu. Podgląda ludzi przez kamery miejskiego monitoringu. To jej okno na świat, które pozwala kontrolować wszystko i wszystkich. I zapomnieć o sypiącym się małżeństwie oraz dziecku, które bardzo chciałaby mieć. 
Pewnego dnia znajduje w szafie sukienkę, której nie kupiła. Później szminkę, która jej nie pasuje. Potem wydarza się coś jeszcze…
Ktoś wie o niej wszystko. I powoli realizuje swój plan.

źródło: okładka

Od książek tego typu trzymałam się raczej z daleka. Omijałam je szerokim łukiem i będąc w bibliotece nawet na nie nie spoglądam. Nie pamiętam żebym wcześniej przeczytała jakiś thriller psychologiczny. Dlaczego? Nie wiem. Zwyczajnie mnie do takich książek nie ciągnęło.

Kiedy dostałam propozycję zrecenzowania "Idealnej" sama nie wiedziałam czy powinnam się zgadzać. Nie jest to jedna z tych powieści po które zazwyczaj sięgam. Mimo to jakiś cichutki głosik podpowiedział mi, że powinnam dać tej książce szansę. Takim oto sposobem debiut Magdy Stachuli znalazł się w moich rękach. 


Kiedy rozpoczynałam przygodę z książką żałowałam mojej decyzji. Byłam przekonana, że natrafiłam na typową książkę w której małżeństwo nie może mieć dziecka. Kryzysy, załamanie... Nie miałam na to kompletnie ochoty. Myślałam, że jest to tandetna opowieść o nieszczęśliwym związku. Wiele razy zaczynałam czytać, odkładałam, wracałam... W końcu postanowiłam w końcu wziąć się w garść i czytać dalej. Autorka mnie nieźle zaskoczyła.


Po przeczytaniu "Idealnej" mam ochotę na więcej książek tego typu. Autorka serwuje czytelnikom świetną, wciągającą historię pełną emocji, która jest doskonale przemyślana. Jest to jedna z tych książek, które naprawdę wciągają. Chociaż początki są ciężkie to jednak kiedy już zaczyna się czytać nie można odłożyć książki. Akcja trzymana jest w szybkim tempie. Ciągle trzymani jesteśmy w napięciu. Na kartach powieści czai się mnóstwo problemów, intryg i kłamstw. W trakcie lektury często zastanawiałam się co wydarzy się dalej. Nie mogłam doczekać się aby poznać ciąg dalszy. Często wydarzenia bardzo mnie zaskakiwały.


Autorka stworzyła bardzo ciekawych, realistycznych bohaterów. Każdy ma swoje wady i zalety. Świetnie przedstawiła ich psychikę i emocje, które są często bardzo trudne.


Narracja napisana z różnych perspektyw była świetnym zabiegiem. Poznajemy wydarzenia z różnych stron co jest niesamowicie ciekawe. Tym bardziej, że nie wszystko wygląda tak samo jak nam się może wydawać. Książkę czyta się bardzo szybko, a styl pisania jest lekki. Pisarka świetnie oddała to, co siedzi w głowie bohaterów.


"Idealna" to rewelacyjna książka po którą powinien sięgnąć każdy fan tego gatunku, a także ci, którzy chcieliby tą przygodę zacząć. Bardzo podobała mi się ta powieść. Niesamowite, że jest to pierwsza książka Magdy Stachuli. Z pewnością sięgnę w przyszłości po kolejne powieści tej autorki.



Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Znak Literanova


Popularne posty