piątek, 4 listopada 2016

# fantasty # książka

Susan Dehnard - "Prawdodziejka"


Młode wiedźmy Safiya i Iseult mają zwyczaj często wpadać w tarapaty. I przez to teraz muszą opuścić swój dom.
Safi jest bardzo rzadką wiedźmą prawdy, która jest zdolna zdemaskować każde kłamstwo.
Wielu zabiłoby dla jej umiejętności. Dlatego Safi musi pozostać w ukryciu. Inaczej zostanie wykorzystana w konflikcie między imperiami. Z kolei prawdziwe moce Iseult są tajemnicą nawet dla niej samej. I lepiej, żeby tak zostało.

Czarownice. Każdy mógłby wymienić przynajmniej kilka książek w których ten motyw się pojawia. Są to zarówno powieści dla młodzieży, jak i te skierowane do najmłodszych. Tych magicznych postaci jest po prostu pełno. Magiczną rzeczywistość znajdziemy w naprawdę wielu książkach - w tym również w "Prawodziejce". Na początku nie mogłam przekonać się do tego tytułu. Co mogłoby być w nim oryginalnego i ciekawego? Opis nie był szczególnie kuszący. Długo zastanawiałam się nad jej przeczytaniem. Nie dawała mi jednak spokoju. Przemykała na różnych grupach książkowych i blogach. Dziewczyna na okładce zdawała się wręcz krzyczeć: "Przeczytaj mnie!". W końcu skusiłam się. Był to świetny wybór.


"Prawdodziejka" może i nie wyróżnia się szczególnie, ale rewelacyjnie spędziłam z nią czas. Potrzebowałam takiej książki - lekkiej, ale przepełnionej akcją. Wciągnęła mnie już od pierwszych stron. Autorka serwuje czytelnikom niesamowicie dynamiczną, trzymającą w napięciu historię. Tu ciągle coś się dzieje - przygoda goni przygodę. Nie byłam w stanie oderwać się od lektury. Za każdym razem, kiedy już miałam wrócić do rzeczywistości, działo się coś, co nie pozwoliło mi odejść. Musiałam się przecież natychmiast dowiedzieć, co będzie dalej! Już od pierwszych stron Susan Dehnard porywa nas w wir intryg i tajemnic. Nie dostajemy nawet chwili wytchnienia!

Autorka wykreowała ciekawy, niesamowity świat przepełniony magią. Bardzo dokładnie oddała jego czarodziejski klimat. Barwne opisy pozwalają w pełni wyobrazić sobie to miejsce. Bohaterowie świetnie go dopełniają. Autorka stworzyła ich wyśmienicie. Każda postać jest na swój sposób oryginalna. Nasze główne bohaterki Safi i Iseult to intrygujące młode kobiety. Mają swój charakterek. Ciągle pakują się w tarapaty, jednak nie czekają na ratunek, ale biorą sprawy w swoje ręce. To ten typ dziewczyny, z którą nie chcielibyście zadrzeć. Uwielbiam je!

W książce pojawia się również wątek miłosny. Martwiłam się, że będzie przedstawiony głupio i tandetnie, ale na szczęście i tu udało się autorce mnie zaskoczyć. Jest poprowadzony w bardzo subtelny i ciekawy sposób. Ani trochę mi nie przeszkadzał.

Uwielbiam styl Susan Dehnard. Powieść napisana jest z niesamowitym rozmachem! Czyta się ją strasznie szybko. Autorce idealnie udało się oddać klimat fantastycznego świata i jego mieszkańców. Nie brakuje tu też sporej dawki humoru, a wiecie, że uwielbiam to w książkach.

"Prawdodziejka" to książka, którą z całego serca polecam! Jeżeli lubicie dużą dawkę przygód i emocji to ta powieść to dla was "must have".  Nie mogę doczekać się, aż sięgnę po kontynuację i poznam dalsze losy tych niezwykłych czarodziejek. Część pierwsza Czaroziemia, tak jak zapowiadała Sarah J. Maas, trafia na moją półkę z ulubionymi książkami. Mam nadzieję, że was również zachwyci.

Znalezione obrazy dla zapytania wydawnictwo sqn






Follow me @worldfrombook