Jak wygrać książkę, czyli kilka słów na temat facebook'owych konkursów

Nie ma osoby, która nie widziałaby posta typu: "polub, skomentuj, udostępnij". Zazwyczaj omijamy takie konkursy szerokim łukiem. Często nawet śmiejemy się ze znajomych, którzy na bieżąco udostępniają informacje o rozdaniach i liczą na to, że im się poszczęści. Myślimy: "Żenada! Kto normalny wierzy w takie rzeczy?". A może te konkursy są jednak prawdziwe i nawet ty możesz coś zdobyć? Pomyśleliście o tym?

Od zawsze trzymałam się od tego typu rzeczy z daleka. Byłam pewna, że to wszystko jest ustawione. Uważałam, że na pewno ktoś ot tak nie oddałby kilku książek, płyt czy ubrań. Do czasu, aż pewnego dnia, pod wpływem chwili postanowiłam sama spróbować szczęścia w takim konkursie. Polegał on na wymyśleniu hasła do jakiegoś festiwalu. W mojej głowie od razu pojawił się świetny tekst, który można byłoby wykorzystać. Stwierdziłam, że próbując nic nie stracę i wysłałam to krótkie zdanie. Nagroda była kusząca - przypinki oraz zestaw pięciu książek - "Zniszcz ten dziennik" (w tym czasie niesamowicie popularny), "To nie książka", a także 3 poradniki jak rysować, w tym dotyczący malowania w stylu mangowym. Był to okres, w którym fascynowało mnie anime. Spędzałam też godziny na rysowaniu. Taka nagroda była dla mnie wtedy spełnieniem marzeń. 


Później zapomniałam o tym konkursie. Wyobraźcie sobie moją minę, kiedy pewnego dnia na stronie głównej wyświetliły mi się wyniki, a tam... moje imię i nazwisko! Nie mogłam w to po prostu uwierzyć. Czyli to jednak nie była ściema!

Znalezione obrazy dla zapytania gif movie tumblr

Od tego czasu bardzo często biorę udział w facebook'owych konkursach. Wygrałam naprawdę dużo świetnych rzeczy. Podzielę się z wami tym, co wiem na ten temat. Nie jestem ekspertem - mogę się mylić. Piszę tylko to, co sama zaobserwowałam.

 Wiele osób uważa, tak jak ja kiedyś, że to wszystko jest oszustwem. Mylicie się! Każdy z nas może zdobyć coś świetnego. Nie każdy wie tylko jak i gdzie.


1. Czy wszystkie konkursy na facebooku są prawdziwe?

Nie. Wiele osób myśli, że naprawdę mogą wygrać iphon'a, czy inne popularne "nagrody". Strony typu "Wygraj coś tam" to jedno wielkie oszustwo. Podobnie jest z tymi wszystkimi grupami. Nie warto w to wierzyć i bawić się w tego typu rzeczy. Wiem, że niektóre strony proszą nawet o wysłanie sms-a. Oszukują, że to ty jesteś zwycięzcą. Klikając na "link do profilu zwycięzcy" za każdym razem wejdziemy na swój profil. Nie cieszcie się więc zbyt szybko z "wygranej".

Znalezione obrazy dla zapytania gif tumblr


2. Gdzie w takim razie mam szukać?

Przede wszystkim strony sklepów, wydawnictw, mniejszych marek itp. Dzięki temu zyskują oni promocję, a jednej lub kilku osobom sprawiają radość. Dużo ciekawych propozycji znajdziemy też na większych fanpage'ach, między innymi tych, należących do blogerów i youtuberów. Nagrody tam. często sponsorowane są przez firmy, więc taka osoba nic na tym nie traci. Wręcz przeciwnie- podobnie jak dany sponsor zyskuje ogromną promocję. Nie znaczy to, że organizowane przez nich konkursy są w 100% pewne. Znam wielu blogerów książkowych, którzy organizowali rozdania. Często "szczęśliwym zbiegiem okoliczności" wylosowali swoich przyjaciół lub znajomych blogerów.

Podobny obraz


3. A jeżeli nie mogę znaleźć takich stron?

Mam dla ciebie genialne rozwiązanie. Sama bardzo często z tego korzystam. Istnieją strony, które udostępniają konkursy na innych fanpage'ach. Jedną z nich jest "Konkursy książkowe" (klik), którą regularnie odwiedzam. Jak nazwa wskazuje, możemy tam znaleźć konkursy, w których nagrodą są książki. Z pewnością znajdą się tego typu strony, o odmiennej tematyce. Trzeba tylko troszkę poszukać.

4. Czy to na pewno bezpieczne?

Kiedy po raz pierwszy zdobyłam nagrodę, miałam poważne wątpliwości, czy powinnam podać dane. Wiecie - bezpieczeństwo w internecie i te sprawy... Przemyślałam to, naradziłam się z mamą i ostatecznie wysłałam adres. Zdobyłam wiele nagród i nigdy nie miałam przykrych sytuacji, wynikających z przesłania informacji, potrzebnych do wysyłki. Trzeba w tym przypadku pamiętać, aby przesyłać dane, tylko pewnym i zaufanym stronom. Jest maluśka szansa, że wydawnictwo wykorzysta twój adres, prawda?

5. Jak długo czeka się na nagrody?

To jest baaardzo zróżnicowane. Wszystko zależy od organizatora. Raz czeka się kilka dni, innym razem kilka miesięcy. Były sytuacje, kiedy już całkowicie traciłam nadzieję, że dotrą. Zazwyczaj przywędrowanie do nas trochę im zajmuje.

Znalezione obrazy dla zapytania gif sherlock really



Mam nadzieję, że pomogłam i  uda się wam zdobyć świetne nagrody. Podzielcie się swoimi doświadczeniami - co wygraliście, gdzie bierzecie udział w konkursach, a może zostaliście oszukani? Jestem bardzo ciekawa waszych komentarzy:)

Wpis znajdziecie również na moim drugim blogu - nocnewedrowki.blogspot.com

Popularne posty